Youtube Live Subscribe Getting Higher,Subscribe Now.


Resepi Roti Kaeges Ucing

  Hi Blogger ,Kali ini Saya nak Buat Resepi Roti Kaeges Ucing.Apa benda Kaeges ni .? hehehe. Kaeges adalah Nama Singkitan Kaya - Eggs - Cheese Atau dalam Bahasa Melayu Kaya-Telur-Keju kalau di beri Singkatan Kaluju,Eh..tak Cantik  lah biar unik Sikit sebutannya.mana lah tahu kaluju tu binatang ,benda ke apa ke..hehe

 Roti Kaeges Ucing ini adalah Nama Buatan Sendiri maklum lah Resepi Sendiri juga.Tak tau lah Ada yang pernah Buat pula.Sebenarnya Resepi ini Saya buat-buat sahaja ,Akan tetapi apa bila sudah di makan "wow" bagaikan Dunia ini bertambah Indah dengan Memakan Roti ini hehehe.

Dengan Tidak membuang Masa Blogger,Ini adalah Resipi Roti Kaeges Ucing:

1/2 cawan Minyak masak,
Roti Paun (bantal sepeti gambar di atas,
Telur,
Kaya ( kalau Boleh Kaya cap Kipas Udang)
Keju kisar dan Sedikit Garam.

  Cara Membuatnya : Mula mula pecahkan Telur,Masukan Garam sedikit (tanpa Garam pun Boleh) dan kacau (dadar),Sapukan Kaya ke Roti Paun dan lipat Dua.Lepas itu mandikan dengan Telur  yang di dadar tadi .Panaskan minyak dengan sederhana ,Masakan  Roti paun yang di mandikan dengan Telur tadi hingga ke kuningan.Apabila sudah kekuningan Bangkit ke piring dengan Tissue untuk Keringkan Minyak lepas tu taburkan Keju di Atas nya.Siap Roti Kaeges Ucing Boleh Di Makan yeaa..

 Cuba lah Resepi ini untuk  Makan di petang ini dengan indah suasana .Mana lah tau bila cuba nanti ada pula yang nak menjualnya.Ok lah Selamat Mencuba,Kalau ada yang mencuba Resepi Roti kaeges Ucing ini bolehlah Komen di sini .;) hehehe.



Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

5 comments

comments
February 19, 2016 at 10:22 AM delete

hehe.nanti namakan Roti Kaeges Je tak payah Ucing tu.nanti jadi makanan Kucing pula ..;)

Reply
avatar

Hi Tinggalkan Terus Komen Anda,Dah terlewat Singgah diSini ;D dan Jangan Lupa <---------$"TICK NOTIFY ME "$----------> untuk Maklum Balas.(^x^) miau...Subscribe Youtube Ucing Juga.