Youtube Live Subscribe Getting Higher,Subscribe Now.


Cara Membuat Blog Cepat

Cara membuat Blog Cepat

  Hi Blogger ,Kali ini Saya membuat tips Bagaiman cara membuat blog dengan cepat dan mudah,Mungkin ada di antar mereka belum ada mempunyai Blog.Sekarang saya Teringin buat Entri mengenai Cara Membuat Blog.Saya Balik semula bagaimana Saya membuat blog .Disini saya sediakan Gambar untuk memudah lagi yang ingin membuat Blog ikut sahaja urutan nombur yang saya sediakan.

Terlebih dahulu Anda mestilah mempunyai Google Account.kalau tidak ada anda perlu Register terlebih dahulu.Ini adalah yang pertama Anda Buat.
Selesai anda Register anda taip "blogger" di google search .Masuk halaman Blogger anda akan nampak New Blog.
Masukan Nama Blog anda ikut apa yang anda inginkan.Buat Alamat (address) untuk website  blog anda seperti :http://ucingkadayan.blogspot.com ikut urutan nombur yang saya sediakan.Selepas itu Anda di bawa ke Create a new blog.Ikuti Urutan Nombur yang ada gambar di bawah ini.

Selesai nombur ke 7 anda di bawa ke..

Gambar di atas menunjukan tempat Anda membuat entri ( cerita ) mana-mana cerita pun boleh.Selesai sahaja anda membuat cerita buat labels seperti blog baru , blog baru saya dan lain-lain.Jika Anda puas hati Klik Publish .Tahniah Anda Sudah mempunyai Blog.





Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

2 comments

comments

Hi Tinggalkan Terus Komen Anda,Dah terlewat Singgah diSini ;D dan Jangan Lupa <---------$"TICK NOTIFY ME "$----------> untuk Maklum Balas.(^x^) miau...Subscribe Youtube Ucing Juga.