Youtube Live Subscribe Getting Higher,Subscribe Now.


Tukar Template Background Color


  Hi Blogger,Banyak perubahan Saya buat pada Blog Uk untuk mengubah Cita Rasa Saya.Memang Sibuk Saya di buat nya sampai tak terbuat Projek Animasi .Sejak tertubuh Blog ini Saya Asyik-asyik tukar template dan mengubah layout semacam tak puas hati di buatnya,sekarang Saya berasa puas hati insa allah.Kalau tak puas hati kena ubah lagi hehehe.

  Anda boleh lihat perubanhan ketara iaitu menukar Color Background dari putih ke hitam,Menukar color Search box menjadi Orange dan memasukkan widget di bawah setiap pos.Bahagian Chatting bersama Ucing Saya pindah ke laman Lain.Disana Anda boleh Chat sama Ucing dan meninggalkan url blog Anda.Disana ada juga Community Blogger ku untuk sharing blog post Anda,Anda kena join dulu baru boleh Sharing.

  Template Saya ini adalah free Template dari Gooyaabi Templates.Mengubah background color dari putih ke hitam mengambil masa yang lama ,maklum lah tak tahu nak buat.jadi Saya buat satu Experiment,mengikut Tutorial blog iaitu cara-cara ubahsuai template di sana banyak Saya perolehi dan pelajari.

  Cara saya mengubah color background dengan mengunakan kaedah Html Color Codes memang berbaloi kerana saya tidak tahu apa code color tersebut.Mengubah color background Anda perlu pergi ke dashboard Blog Anda.selepas itu masuk ke template klik Edit html.Dalam ruangan Edit html anda akan nampak banyak code terlihat di situ,untuk mencari code color gunakan keyboard Anda.tekan Ctrl dan huruf  " f ".

  Dalam box tersebut Anda type background-color atau background sahaja dan tekan Enter.Background-color akan banyak ter highlight  seperti ini "#272b35".Copy code ini dan paste ke html color codes untuk mengetahui apa kah warna tersebut.Color Hitam codenya adalah "#000000" jadi Anda harus cari di mana color tersebut dan gantikan dengan Cita rasa warna Anda.

 Akhir sekali Saya dapat menukar Background color dari putih ke hitam melalui carian Saya iaitu "body {background:#000000 " Mungkin body itu adalah keseluruhan template.Setelah Anda puas hati pastikan Anda save template ,jangan nanti ubah suai tidak menjadi.(>.<) hehehe ..Wow..kali ini Saya buat entri panjang Lebar..Selamat Mencuba yee..

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

3 comments

comments
April 11, 2016 at 2:37 PM delete

Ini juga adalah tips blogger (>.<)

Reply
avatar
April 11, 2016 at 11:16 PM delete

sy dah lama tak tukar template..

Reply
avatar
April 12, 2016 at 9:00 AM delete

kalau ada masa boleh tukar template yang free di website.(>.<)

Reply
avatar

Hi Tinggalkan Terus Komen Anda,Dah terlewat Singgah diSini ;D dan Jangan Lupa <---------$"TICK NOTIFY ME "$----------> untuk Maklum Balas.(^x^) miau...Subscribe Youtube Ucing Juga.