Youtube Live Subscribe Getting Higher,Subscribe Now.


Lirik Betul Terima Kasih Guruku


  Hi Blogger kali ini saya nak ubah Lirik Guruku Tersayang Video Cover Animasi diatas beberapa komen dari Youtubian.Lirik komenter yang ketara di suruh ubah adalah "Nyatanya diriku kadang buatmu marah"."Nyatanya" di ubah ke "Nakalnya".Lirik "Nyatanya  diriku kadang buatmu marah" membuatkan kita tertanya-tanya apa yang membuat kan dia Marah.? Tapi kalau "Nakalnya diriku kadang buatmu marah" menandakan sifat budak itu Nakal yang membuatkan dia Marah,amat tepat pada Ayat ini.

  Tajuk Guruku Tersayang adalah Terima Kasih Guruku.penyanyi adalah Afi junior (Akademi Fantasi Indonesia),pencipta lagu adalah Melly Goeslaw,Syifa P.kadang-kadang kita tidak tahu kerana perbezaan bahasa membuat kita keliru.Apa yang di dengar melalui lirik lagu tidak sama apa yang di ucapkan,seperti "Nakalnya diriku" apa yang di dengar adalah "Nyatanya diriku" mana "kal" nya.? dan kerana itu lah adanya kekeliruan.Tidak di nafikan bahawa lagu ini berasal dari Indonesia sebab itu lah mereka mengunakan bahasa Indonesia.

  Bahasa kita bahasa Melayu dan kita mengikut bacaan Alphabet dengan bacaan orang Inggris.kalau Indonesia mengunakan bahasa Indonesia dan bacaan Alphabet adalah bacaan Indonesia juga.seperti A,B,C.adalah alphabet Inggris.kalau Alphabet Indonesia Bacaan nya adalah "Aa,Ba,Ca."Memang ramai yang suka lagu ini untuk persembahan Hari Guru,jadi Saya kena perbetulakan Liriknya.mengikut sumber Blog dari carian Google,Apa yang di ubah adalah "Nyatanya" ke "Nakalnya" dan "kelasmu"ke "kelasku" ini adalah Lirik yang Betul.

  Terima kasih atas komen komen yang di berikan dan sekarang Lirik Terima Kasih Guruku Cover Animasi sudah pun di perbetulkan.Anda boleh lihat video Terima Kasih Guruku (Terima Kasih Guruku Cover Animasi Lirik Betul ) dan jangan lupa untuk Share ke Media Social Anda.

Share Video ini Guruku Tersayang Video Cover Lirik Betul.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

2 comments

comments
May 11, 2016 at 2:52 PM delete

Terima kasih.kalau ada masa dan tak sibuk rajinlah.(>.<) he he..

Reply
avatar

Hi Tinggalkan Terus Komen Anda,Dah terlewat Singgah diSini ;D dan Jangan Lupa <---------$"TICK NOTIFY ME "$----------> untuk Maklum Balas.(^x^) miau...Subscribe Youtube Ucing Juga.